Pura Vida! - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Joanne Blokland - WaarBenJij.nu Pura Vida! - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Joanne Blokland - WaarBenJij.nu

Pura Vida!

Blijf op de hoogte en volg Joanne

11 Februari 2013 | Costa Rica, Liberia

Dit was mijn eerste week alweer in Costa Rica. Het is omgevlogen!
De eerste lesdag was erg vermoeiend. 'S ochtends voordat de lessen begonnen ben ik samen met twee Noorse meisje wezen surfen. Zij kunnen het al erg goed dus zij hebben mij de basis uitgelegd en ben het toen zelf gaan proberen. Het is ontzettend leuk maar ook heel vermoeiend en de volgende dag heb je overal spierpijn en overal blauwe plekken. Nadat ik heb mogen genieten van het surfen en het feit dat het mogelijk is om voor school te gaan surfen had ik mijn eerste drie lessen. Ook dit was even pittig. Er komt zoveel op je af! Het voelt weer als in de 1e waar je netjes je woordjes en zinnetjes moet gaan leren... Helaas was dit niet mijn grootste hobby. Maar aangezien ik erg graag met de familie wil communiceren en me gewoon dood erger aan het feit dat ik hier niks kan zeggen, en ik van Sydney gewend ben dat dat wel kon, moet ik toch maar netjes aan mijn huiswerk en mezelf er toe zetten om wat extra te gaan leren.
Verder doen ze in Costa Rica allemaal erg rustig aan en is nergens haast bij. Dat is dus wel even anders dan in Sydney of Nederland. Daarnaast is er hier in Tamarindo een strand en één winkelstraat dus er is nauwelijks iets te beleven. Zo bestond de rest van mijn week dus ook uit aan het zwembad liggen, naar het strand en natuurlijk mijn Spaanse lessen. Heel eerlijk vrees ik dat als dat mijn 4,5 maanden zijn ik me toch wel ga vervelen. Daarom hoop ik dat ik mijn tijd kan besteden in het surfen en er in het weekend genoeg te doen is.
Gisteren (zaterdag) ben ik met school naar het plaatjes Puntarenas geweest om carnaval te vieren/bekijken. Nadat de bus zo'n 40 minuten te laat was, wat in Nederland stress op zou leveren en je hier al blij mag zijn dat het er maar 40 zijn, hebben we een busrit van ongeveer 4 uur gehad met tussen door een typisch Costa Ricaans ontbijt. Dat was een plakje kaas, gescrambeld ei, rijst en zwarte bonen. Zeker niet verkeerd maar toch wel erg stevig als je een broodje met hagelslag gewend bent. Het goede is dat ik hier in het gastgezin er 's ochtends vers fruit bij krijg. In Puntarenas hebben we de hele dag op het strand door gebracht waar het vol was met mensen, muziektenten en kraampjes waar je souvenirs of eten kon kopen. Het hele stadje en strand was vol. Om een beeld te krijgen van dit festijn zou je dit erg kunnen vergelijken met Amsterdam tijdens Koninginnedag. Alleen dan natuurlijk wel met andere soort eten, spullen, muziek, mensen en natuurlijk zonder al het oranje. Ik vind het toch wel erg jammer dat ik de laatste Koninginnedag niet mee kan maken.
De carnaval parade waar we voor gekomen waren viel me helaas erg tegen. Het was volgens mij vooral een excuus om reclame te maken voor allerlei soorten bedrijven. Maar alles bij elkaar en het sfeertje was wel erg gezellig. Leuk dat ik even iets typisch Costa Ricaans heb gezien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Liberia

Costa Rica

4,5 maand in Costa Rica om Spaans te leren.

Recente Reisverslagen:

08 April 2013

2 maanden

11 Februari 2013

Pura Vida!

05 Februari 2013

Alles anders!
Joanne

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 40113

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 08 Juni 2013

Costa Rica

14 September 2012 - 21 Januari 2013

Sydney

Landen bezocht: