Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joanne Blokland - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joanne Blokland - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Joanne

30 September 2012 | Australië, Sydney


Hoi allemaal! :)

Het was even wennen maar ik begin me steeds meer te vermaken!
Mijn vlucht naar Kuala Lumpur en van Kuala Lumpur naar Sydney gingen prima, nauwelijks turbulentie en beide keren zat ik naast vriendelijke mensen, ben niet verdwaald en ook het overstappen was geen probleem. Blijkt vliegen toch erg makkelijk te zijn.
Ik had het niet van mezelf verwacht maar ik had er toch wel even moeite mee om uit het oude vertrouwde Nederland te vertrekken.
Nu voelt het nog erg onwerkelijk dat ik aan de andere kant van de wereld woon.
Het gastgezin woont in Oakhurst, het is een moeder en een dochter. Ze zijn erg gastvrij en ik deel mijn kamer met een ander meisje. Het vervelende alleen is dat het bijna 2 uur reizen is naar school. Dit is me toch net eventjes iets te veel. Zodra ik 18 ben is het mogelijk dat ik naar een home stay verhuis, dit is een huis met andere studenten. Ik kijk hier erg naar uit, kan dan doen wat ik wil en het is maar 20 minuten met de trein naar school.
De school staat midden in de stad. Het is nog geen 5 minuten van de Opera House en de Harbour Bridge is vanuit de deur opening te bewonderen. Ik geniet hier elke dag weer van!
Vandaag ben ik met een ferry onder de brug door gevaren. Je had een prachtig uitzicht, zeker een aanrader! Binnenkort wil ik graag de brug beklimmen.
Ik heb elke dag 3 lessen van 80 minuten, deze gaan snel om en je hebt dus genoeg tijd om nog leuke dingen te gaan.
Wat wel eventjes een tegenvaller is, is het weer. Ik had verwacht dat ik in 30 graden aan kwam maar het is hier nog echt lente, veel wind en erg fris. Strand weer is het dus niet. En ook de prijzen vallen tegen, het is zo ontzettend duur hier! Voor een scholier is dat dus niet echt prettig.
Vorige week voor het eerst naar Bondi Beach geweest. Het is een prachtig strand! Nu nog de zomer..
Wat hier ook ontzettend mooi is zijn de parken. The Botanic Gardens zijn prachtig met bijzondere bomen en vogels.
Ik hoop binnenkort ook naar de Blue Mountains te gaan. Dit is iets wat wel eventjes goed geplant moet worden dus ik denk dat dat nog eventjes duurt.
Ook is een opera in The Opera House iets wat me ontzettend mooi lijkt.
Ik raak steeds meer gewend aan het Engels soms zijn er dagen dat het vermoeiend wordt maar ik hoop dat het na 4,5 maand vloeiend is. Mijn dromen zijn nog in het Nederlands maar mijn kamergenoot vertelde dat ik al wel in mijn slaap in het Engels praat.

Het is een hele nieuwe ervaring en ik kijk uit naar de rest!

liefs


  • 30 September 2012 - 10:41

    Niels:

    Yes! Lekker zus; ik denk dat je m'n mailtje gelezen hebt ;). Veel succes nog even komende paar weekjes, en dan definitief verhuizen. Groetjes uit het altijd warme Nederland. Ayo!

  • 02 Oktober 2012 - 08:19

    Heleen:

    Ha meisje, we hebben al intensief je ervaringen uitgewisseld, maar waar ik nog erg nieuwsgierig naar ben en wellicht anderen ook; hoe gaat dat beklimmen van de Brigde? Touwen, `trapezes`, of via laddertjes langs de pijlers? Een uitgebreide uitleg aan ons allen?
    Enne.... je broer heeft warm bloed , maar voor alle anderen hier; het najaar doet zijn intrede, bloot zonnen op strand is er hier niet meer bij.
    X mam

  • 02 Oktober 2012 - 22:30

    Diana Fandri:

    Hoi Joanne,
    Het is leuk om je verslag te lezen. Fijn dat je snel draai vindt in je nieuwe wereld.
    Ik wil graag de foto van beklimming van de Brigde zien.
    Net zo als je moeder ben ik benieuwd hoe je het gaat doen.
    Ik wacht verder op meer foto`s en verhalen.
    Groetjes Diana

  • 04 Oktober 2012 - 22:10

    Amanda:

    Hallo Joanne, fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en zelfs al leuke dingen hebt gedaan. Voor je het weet spreek je bijna alleen nog maar Engels en moet je nadenken hoe je het in het Nederlands zegt

  • 04 Oktober 2012 - 22:17

    Amanda:

    Een deel van mijn tekst mis ik. Ik wenste je nog veel succes met alles. Liefs, Amanda

  • 07 Oktober 2012 - 22:22

    Yvonne:

    Lieve Joanne, wat heerlijk om van jou te horen en wat wordt een kleine nicht opeens volwassen zeg (geintje!).
    Wat een reis en het klinkt als een prachtige omgeving , waar jij je nu bevind.
    Gelukkig ben je enthousiast en 18 jaar worden brengt al meteen positieve dingen met zich mee.
    Is er al een plek voor jou bij de studenten huizen? En jouw roommaid gaat zij ook mee of is zij nog geen 18 ?
    Nou dat wordt mailen in het engels binnenkort en tweetalig dromen kan vast heel leuk zijn.

    Joanne, tot mails en veel succes en geluk, daar.

    Liefs, Yvonne

  • 09 Oktober 2012 - 13:22

    Hanneke:

    hahah in het engels in je slaap praten dat is typisch voor jouw !!
    Ik ben blij dat je het leuk hebt en niet te bruin terug komen he:P
    In nederland is het saai hoor het is hier koud en donker:(
    en we missen je heel erg en die pepernoten worden opgestuurd:)
    liefs hanneke

  • 13 Oktober 2012 - 18:17

    Cherouke:

    Hallo Joanne,
    Vanuit Zuid Afrika een hartelijke verjaardagsgroet. Fijn hè, achttien worden!
    Maak er een denderend feest van morgen.
    Liefs Cherouke en Dick

  • 14 Oktober 2012 - 09:40

    Yvonne:

    Lieve Joanne,

    heel hartelijk gefeliciteerd met jouw 18e verjaardag! Hoe was jouw Oudejaarsavond en met wie ga jij het vieren? Veel geluk, liefde en succes en veel lol, ondanks dat je nu een verstandige, volwassene bent geworden.........
    Lieverd een Big hug en kiss van ons, jammer dat je zover weg zit en Have Fun!

    xxx, Yvonne en Ton

  • 14 Oktober 2012 - 09:40

    Yvonne:

    Lieve Joanne,

    heel hartelijk gefeliciteerd met jouw 18e verjaardag! Hoe was jouw Oudejaarsavond en met wie ga jij het vieren? Veel geluk, liefde en succes en veel lol, ondanks dat je nu een verstandige, volwassene bent geworden.........
    Lieverd een Big hug en kiss van ons, jammer dat je zover weg zit en Have Fun!

    xxx, Yvonne en Ton

  • 14 Oktober 2012 - 10:40

    Amanda :

    Lieve Joanne, van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag!super veel plezier gewenst! Liefs, Jos en Amanda

  • 14 Oktober 2012 - 22:07

    Diana:

    Hartelijk gefeliciteerd met je 18e verjaardag!
    Ik ben laat maar toch nog beste wensen en veel fan in Sydney.
    Groetjes Diana

  • 14 Oktober 2012 - 22:07

    Diana:

    Hartelijk gefeliciteerd met je 18e verjaardag!
    Ik ben laat maar toch nog beste wensen en veel fan in Sydney.
    Groetjes Diana

  • 14 Oktober 2012 - 22:07

    Diana:

    Hartelijk gefeliciteerd met je 18e verjaardag!
    Ik ben laat maar toch nog beste wensen en veel fan in Sydney.
    Groetjes Diana

  • 14 Oktober 2012 - 22:07

    Diana:

    Hartelijk gefeliciteerd met je 18e verjaardag!
    Ik ben laat maar toch nog beste wensen en veel fan in Sydney.
    Groetjes Diana

  • 15 Oktober 2012 - 23:03

    Diana:

    Het was gisteren voor mij ook laat. Sorry voor 4 x bericht en fan ipv fun.
    Gr Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sydney

4,5 maand naar Sydney om Engels te leren.

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2013

Een spetterend einde!

03 December 2012

Sydney!

22 Oktober 2012

Time flies when you're having fun!

30 September 2012

Sydney
Joanne

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 40116

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 08 Juni 2013

Costa Rica

14 September 2012 - 21 Januari 2013

Sydney

Landen bezocht: