Sydney! - Reisverslag uit Stanmore, Australië van Joanne Blokland - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Stanmore, Australië van Joanne Blokland - WaarBenJij.nu

Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Joanne

03 December 2012 | Australië, Stanmore

Terwijl bij jullie de pepernoten nog volop in de schappen liggen is Sydney onderhand versierd met lampjes en nep kerstbomen. Het voelt zo ontzettend onlogisch! Alsof ik in mijn zomervakantie kerst ga vieren.
Aan de andere kant vind ik de 23-30 graden toch wat aangenamer dan de eerste sneeuwvlokken die in Nederland zijn gevallen. Zo heb ik afgelopen zondag bijvoorbeeld heerlijk de hele dag op het strand gelegen.

Laatste keer dat ik schreef zat ik hier nog maar 5 weken en nu heb ik nog maar 1,5 maand te gaan. De tijd gaat echt te snel.
De meeste mensen stoppen hun cursus deze week en veel gaan rond trekken in hun vakantie. Helaas heb ik geen vakantie, maar ik kom hier niet elk jaar dus ik neem een paar dagen vrij om meer van Australië te zien.
12 dec vlieg ik naar Alice Springs om the outback van Australia te gaan bekijken. We zullen dan overnachten in een swag (luxe slaapzak) onder de sterren naast de Uluru! Het is een tour van drie dagen.
21 dec ga ik voor een paar dagen de oost kust bekijken. Met een bus zullen we richting Fraser Island reizen. Tussen door stoppen we twee dagen in Byron Bay, een dag in Surfers Paradise, een dagje Brisbane, we vieren kerst op Rainbow beach en vervolgens doen we een four wheele drive tour van ook drie dagen op Fraser Island. (zeker de moeite waard om op internet eventjes foto’s te bekijken :P)

Zoals ik al zei gaat de tijd echt te snel! Dit betekend dus dat ik het hier echt heeel erg naar mijn zin heb. Het weer wordt steeds beter, ik geniet nog steeds van de vrijheid en ook elke avond lekker koken is iets wat niet verveeld. Al moet ik zeggen dat een lekkere boerenkool op dit moment niet verkeerd zou zijn.
Ook blijf ik natuurlijk leuke dingen doen. Zo ben ik twee weken geleden eindelijk naar de Blue Mountains geweest. Helaas was deze tour een beetje teleurstellend. De Mountains zelf waren natuurlijk wel leuk om te zien en de natuur is erg mooi. We hebben bij twee uitkijk punten stil gestaan en twee wandelingen van ongeveer 1,5 uur gemaakt.
Tijdens deze tour heb ik mijn eerste kangaroo en koala gezien. Helaas was dit in een zoo maar hopelijk krijg ik ze tijdens de tour naar de Uluru nog even in het wild te zien.
Wat ook erg leuk was om uit te proberen was kangaroovlees. Dit is verbazend lekker! De smaak zit ongeveer tussen een biefstuk en rundergehakt in.

Vorige week ben ik naar de nieuwe James Bond films geweest. Het was niet in een gewone bioscoop maar in de Imax. Dit is een bioscoop met het grootste scherm ter wereld. En inderdaad was het scherm echt enorm, dit zorgde ervoor dat de film super leuk was!

In de afgelopen weken ben ik ook bij een foodfestival, filmsfestival en het Newtown festival geweest. Alle Aussies komen hier naar toe en de sfeer bij alle drie was erg goed. Het foodfestival was in een enorm park met allemaal kraampjes met eten. Ook de Nederlandse poffertjes werden verkocht, natuurlijk moest ik deze even uitproberen. Het filmsfestival was op Cockatoo Island. Niet erg bijzonder maar ook leuk om even gezien te hebben. Cockatoo Island is een eiland in de habour van Sydney.
Newtown is een plaatsje naast Stanmore. Het was een enorme markt met live muziek, heerlijk om daar dus je zonnige zondag rond te brengen.

Dan heb ik nog het aquarium, Madam Tussauds en het Australische museum ook bezocht. Leuk om ook even deze typische toeristische activiteiten gedaan te hebben, maar niet echt een aanrader.
Verder is school nog steeds het zelfde. Eigenlijk kan ik daar niet echt iets bijzonders over kwijt.
Verder vergeet ik bijna te vertellen dat ik een ballet show in the Opera House gezien heb. Als studenten hebben we kaartjes van 183 dollar voor 33 dollar kunnen bemachtigen en een ontzettend leuke ballet uitvoering gezien met goede plaatsen!
De Opera House blijft indrukwekkend en ook de binnenkant vond ik erg mooi.

Nou zoals jullie lezen vermaak ik me hier prima en kijk ik heel erg uit naar de twee tripjes! Na de Uluru en de East Coast zal ik nog even een update doen en dan drie weken later ben ik alweer thuis.
Ongelooflijk, bij de eerste maand voelde het alsof ik nooit meer thuis zou komen en nu lijkt het net of ik hier nog maar drie weken zit…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Stanmore

Sydney

4,5 maand naar Sydney om Engels te leren.

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2013

Een spetterend einde!

03 December 2012

Sydney!

22 Oktober 2012

Time flies when you're having fun!

30 September 2012

Sydney
Joanne

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 40118

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 08 Juni 2013

Costa Rica

14 September 2012 - 21 Januari 2013

Sydney

Landen bezocht: