Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joanne Blokland - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joanne Blokland - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Joanne

22 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Voordat ik mijn verhaal begin wil ik graag iedereen bedanken voor de felicitaties! :) Het was een onvergetelijke verjaardag.

Ik zit hier alweer 5 weken en de tijd vliegt! Voor ik het weet zit ik weer thuis vrees ik..
Ondertussen heb ik nu een nieuw onderkomen, en dat bevalt prima. Ik woon nu in een kleine studentenhuis 20 minuten van school. Dit betekend dat ik nu helemaal op mezelf woon, boodschappen moet doen, de was, koken en noem maar op. Dit bevalt prima! En dit alles voor het eerst in Sydney, dat geeft geen slecht gevoel.
Helaas is Sydney er niet goedkoper geworden, dus betekend het nu wel plastic kaas en zuinig doen met het eten..
De vorige keer had ik al verteld dat de afstand van het gastgezin naar school erg groot was en dit was zeker een van de redenen dat ik graag wilde verhuizen. Nu was de zondag avond van mijn verjaardag de druppel. Het is een heel verhaal maar in het kort: Ik was met een paar vriendinnen voor mijn verjaardag uit eten geweest in de stad en om 22u kwam mijn hostmom met de mededeling dat ik niet meer naar huis mocht. Dit was helaas niet de eerste keer dat ze iets raars deed. Gelukkig heb ik bij vriendinnen kunnen blijven slapen en op school heb ik toen geregeld dat ik die woensdag al kon verhuizen.

Van mijn verjaardag heb ik zeker genoten, en het was erg bijzonder. Ik begon 00:00 in een bus naar de club, daarna een ontzettend leuke nacht gehad. 'S ochtends heb ik ontbeten in de stad en Paddy's market bezocht. Dit is een Chinese markt met groenten, fruit en een heleboel Chinese troep. Het is ontzettend leuk om daar rond te lopen.
Om 16:00 moest ik mij melde bij de Harbour Bridge voor het beklimmen. Je wordt van te voren geïnformeerd en vervolgens in een pak gestopt. Je krijgt natuurlijk een veiligheidsgordel om en doet een oefenrondje in het gebouw.
Met een groep van 14 mensen ga je in een rijtje achter elkaar aan de brug op. Tijdens de climb tettert de gids door een microfoontje allerlei informatie, maar ik heb hier helemaal niks van meegekregen. Het was zo ontzettend mooi dat ik het uitzicht toch wat interessanter vond.
Ik raad dit zeker iedereen aan, ik heb zo genoten! Het weer was niet te koud, ontzettend helder en een aangenaam zonnetje.

Verder is Sydney een stad dat me blijft verbazen. Het weer, de mensen, de vogels, en hoe mooi het hier eigenlijk is. Vooral het weer is erg verrassend. De Aussies noemen regen hier een shower, en dit wordt vaak afgewisseld met zonneschijn. Ik ben al een paar keer naar het strand geweest maar het blijft daar nog steeds een beetje fris voor. De zomer begint hier pas echt in december, dus ik ben bang dat ik niet echt bruin terug ga komen.
Binnenkort is het de bedoeling dat ik ook wat natuur ga bekijken. De stad ken ik nu wel zo'n beetje en wat afwisseling is ook leuk.

Langzamerhand weet ik niet zo goed meer wat ik moet vertellen. Dus ik ga maar is lekker slapen.
Mailtjes met vragen zijn altijd welkom, liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sydney

4,5 maand naar Sydney om Engels te leren.

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2013

Een spetterend einde!

03 December 2012

Sydney!

22 Oktober 2012

Time flies when you're having fun!

30 September 2012

Sydney
Joanne

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 40115

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 08 Juni 2013

Costa Rica

14 September 2012 - 21 Januari 2013

Sydney

Landen bezocht: